WEAREDTRT

H&M Home i Stockholm

Posted in Butiksinredning, Inspiration by wearedtrt on 2010/05/05

Under mitt senaste besök i huvudstaden slank jag in på H&M Home och blev inspirerad av deras butikskoncept. De hade en rätt så komprimerad butiksyta och använde en annorlunda lösning för detta. En magnettavla som fungerade inhandlingslista. Istället för att displaya mängder av produkter så hade dom bara några få. Resten av varorna hittade man som små magneter istället, som man fäste på sin magnettavla.

Jag vet inte om det egentligen är så praktiskt med tanke på att personalen måste ta varje tavla och gå och samla ihop varorna för varje kund. Måste vara tidskrävande. Men som sagt, praktiskt för små butiksytor. /P

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lotta said, on 2010/05/06 at 10:58

    Köpte örngott när jag var där och det kändes omständigt. Kan bero på att jag alltid har bråttom. Snyggt och roligt är det iallafall.

  2. Maria said, on 2010/05/06 at 11:46

    Jag köpte (så klart) ett gäng servetter och lite annat smått och gott och jag tyckte det var ett grymt smart sätt att handla. Me like!


Kommentera

