WEAREDTRT

Kimono Fusion på Världskulturmuseet

Posted in Design, Konst, Nyttigt tips by wearedtrt on 2010/09/21

Just nu visas utställningen Kimono Fusion på Världskulturmuseet. Jag var där på invigningsfesten i fredags, drack blaskig japansk öl, beundrade alla kreativt utklädda pojkar och flickor och drömde om att greppa en karaoke-mick.. Själva utställningen borde jag nog uppleva igen. Särskilt efter att ha sett den här filmen, när en av de stora väggmålningarna skapas, på plats, av konstnärsparet Supakitch and Koralie.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Joel said, on 2010/09/22 at 09:19

    Missade dig där i karaokemyset! Men det var en grym kväll!

    //J

  2. Petter said, on 2010/09/22 at 15:02

    Hehe, ja, jag hade ju hoppats på att vi skulle dra av en dänga ihop ju! Ni måste vara grymt nöjda i alla fall, det va ju hur mycket folk som helst där. Trångt som f*n också. Jag tyckte personligen att det äkta japanska karaoke-rummet va bäst, där träffade jag på en äkta samuraj!! 🙂

    /P

  3. Maria said, on 2010/09/22 at 16:17

    Fantastisk film!

  4. Felix said, on 2012/01/30 at 23:46

    Najs film, najs konst och sjukt fet musik, någon som vet vad låten heter?


Kommentera

